Månad: mars 2011
-
Lilleman äter blodpudding
//www.youtube.com/watch?v=59qeZgwLtXY För inte allt för länge sedan var blodpudding en av favoriterna här hemma. Sen kom Lilleman på att det enda ätbara på jorden var 1. Pasta utan något till, 2. Kebab med bröd utan sallad och dressing, 3 Tacos med bara köttfärs och majs. Det är tydligen ganska vanligt att barn med någon form…
-
Vårtecken 2011
Nu börjar vårtecknen ramla in så jag tycker det är dags att samla en liten lista med de vårtecken jag hittat. Bajen åker ur bandyslutspelet (9/3 – Sandviken) Första Lärkan (17/3 – Kristianstad) Djurgården åker ur hockeyslutspelet (20/3 – Luleå) Första Tofsvipan (21/3 . Enköping) Vilka vårtecken har ni sett?
-
Idiotisk rubrik i VLT
Västmanlands Läns Tidning som vi Västeråsare dras med är en tidning med skiftande kvalité. Vi har den för att det är intressant att läsa vad som händer lokalt. Nyheterna från resten av Sverige och världen läser jag hellre i andra tidningar. Idag på webben lyckas de dock med en så urbota korkad rubrik så man…
-
Dagens kloka…
…av Lilleman Jag – Idag är det SM-final i bandy Lilleman – Är AIK med? Jag – Nej, det är Sandviken mot Bollnäs Lilleman – Då behöver vi inte titta. Vad säger man om en så väluppfostrad son?
-
Gråväder
När jag landade i Kristianstad i morse sjöng lärkorna högt i skyn. Nu på e.m har våren dragit sin kos och det bjuds på pissigaste pissvädret.
