Månad: maj 2013
-
Nu drar vi till Öland
Bilen är packad och klar, så när som på tandborsten och lite färdkost. Nu styr jag och barnen kosan söderut mot Öland och Ottenby. Vi kommer att bo i Degerhamn och stannar ända till söndag och en hel del fågelskådning kommer det att bli. Eftersom detta är mitt första besök på Öland för fågelskådning.…
-
Nu vässar vi öronen
I kväll tog jag och Benjamin en promenad mellan Björnöbron och Trådarön via änden av landningsbanan på Hässlö. En av de bästa promenadvägar man kan ta här i Västerås om man gillar fåglar. Förr oss är promenadsträckan utmärkt träning för våra öron och allt vi hör noteras. Kvällens promenad gav ett 25-tal arter varav de…
