En sida och blogg av och med mig som följt mig sen 2006. Nuförtiden bloggar jag nästan uteslutande om mitt fågelintresse. Fåglar jag ser, fåglar jag fotar, platser jag besöker.

Mina senaste alster

  • Jag gillar presenter

    Någon som inte är min syssling lovar mig en present om jag skriver varje dag så jag får väl kasta ur mig dumheter varje dag då. Listor är alltid lätta att komponera. Idag klämmer jag till med kändisar som inte är så kända längre, men vad var de kända för?   1 Erik Josjö 2…

  • Global uppvärmning

    Då och då dyker det upp satelitbilder på glaciärer som bevis på den globala uppvärmningen. Jag har hittat ett mycket bättre och mer vardagligt bildbevis. trosor, global uppvärmning, bevis

  • Mat jag åt i skolan….

    …som jag aldrig ätit sen. 1. Oxjärpar 2. Leverbiff med vitkål och lingonsallad 3. Raggmunk (åt jag faktiskt en gång för något år sedan) 4. Pölsa (och vissa påstår att det var Staffan Westerberg som förstörde oss) 5. Lappskojs (mixad pyttipanna, för att vi inte skulle se vad det var) skolmat

  • Drängjävel

    En tjock bonde hade problem att tillfredsställa sin fru.  Han beklagar sig inför en vän och menar att han blir  för varm och svettig för att hålla på tills frun kommit.  Han får då rådet att låta en av drängarna stå och fläkta när dom har sex.  Nästa gång det är dags för sex kallar…

  • Georges Laraque

    Jag brukar alltid hävda att slagsmål i hockey är fånigt och en av anledningarna till att jag tröttnat på hockey men i staterna gillar de hockeyslagsmål och när en gnagare visar framfötterna så kan man inte annat än gilla det 🙂 [youtube://www.youtube.com/watch?v=o4RolXkpt3E&e] Vi é överallt Georges Laraque, AIK, NHL, Hockey, slagsmål, hockeybråk

  • Titta vad jag hittade

    och som vanligt har jag inte powerwalkat något idag, i morgon tänker jag kanske testa att powerblogga Anna, Lars, powerwalka, powerblogga