Efter den senaste tidens uteblivna resultat kommer en supporterprotest modell annorlunda.
Kristoffer Gahlin anmäler AIK till Konsumentombudsmannen för vilseledande marknadsföring.
På det Gula forumet råder det delade meningar om detta, en del tycker att han dragit AIK i smutsen, medans andra, inklusive undertecknad tycker att det var ett humoristiskt sätt att visa missnöje över, dels uteblivna resultat och dels ledningens sätt att prata om AIK som en produkt.
Jag gjorde anmälan efter AIK-Elfsborg. Anmälan gjordes spontant och i ilska. Det som retade upp mig var dels resultaten men framför allt Charlie Granfelts ”tal till supportrarna”
-Stoffepojken på GF
Jag kan inte förstå de som tycker att detta skulle skada AIK. Att visa att AIK-supportrar kan protestera på mer sofistikerade sätt äm rent ståplatsmässiga kan väl knappast skada klubben, tvärt om ger det en ny och roligare bild av AIK:supportern, än den primalskrikande våldsromantiske bilden vi oftast möter i media.
Läs mer om Kristoffer på DN.se
AIK, fotboll, Konsumentombudsmannen, falsk marknadsföring
Lämna ett svar