Södra är ett klubbnamnstillägg bland fotbollsklubbar som gäckar mig. Varför just Södra och aldrig Västra, Östra eller Norra?
Googlar man på ”Fotboll +Södra” dyker en hel drös med klubbar upp. Umeå Södra, Jönköping Södra, Ramlösa Södra.
Själv har jag spelat mot både Arboga och Fagersta Södra så man kan ju undra om det är mer gynnsamt att sparka boll söder om stan?
Och vad gör alla som bor Väster, Öster och Norr om alla städer?
Sportar man mer söder om stan?
Du kanske också gillar:
En regnig dag i Lule
En skön sak med semester är att man inte behöver ha några planer. Jag och …
Filmutmaning – 4 En romantisk komedi
Adam Sandler funkar nästan alltid. Lite tramsig i vissa filmer, men man ve…
Grattis på födelsedagen
Idag har vi firat den norrländsla präriens gudinnas födelsedag.
Så vär…

Lämna ett svar