Bästa servicen

Som jag skrev om i mitt förra inlägg tappade jag mitt pendlarkort och fick en enorm hjälp av SJ:s tågvärd ombord.
Man skulle ju kunna tycka att klantskallar som tappar sina pendlarkort får skylla sig själva, men Lena tyckte tydligen inte det utan skrev helt enkelt ett handskrivet färdbevis med hela historien och ringde sin chef för att kolla att det var ok och det var det. Så i morgon får jag helt enkelt åka med denna istället för mitt pendlarkort.
Tillfällig biljett
Alldeles för mycket tycker jag nästan, för visst hade jag gott och väl kunnat pynta min egen biljett i morgon med tanke på att det var jag själv som slarvade och tappad kortet.
Återigen ett stort tack till Lena och resten av SJ:s ombordpersonal. Om resten av SJ fungerade lika bra som servicen ombord så skulle SJ lätt vara Sveriges populäraste företag, och som den miljö- och tågvän jag är hoppas jag innerligt att vi kan få ordning på våra infrastrukturella problem så att det går att bedriva tågtrafik utan större störningar i det här landet för det är inte SJ själva som bär ansvaret för att tågen inte kommer i tid.


Kommentarer

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.